Makón a zászlórúd helyett egyedi szobor ékesíti a teret, mely az egész országban páratlan látványosságnak számít.

Makó főutcájának van egy fontos kereszteződése: egykor itt állt az a zászlórúd, amire a városi ünnepségek alkalmával felvonták a zászlót, ma pedig ennek közelében található az ország egyetlen hagymaszobra. Halász Tamás, a Makó Anno könyvsorozat szerkesztőjének jóvoltából most egy képen mutatjuk meg, milyen jelenleg annak a területnek a környéke, ahová a Szegedi utcai körforgalom épült, illetve hogyan nézett ki korábban.
Ha valaki a 43-as főútvonalon érkezik Szeged felől Makóra, akkor városba érve a megyeszékhelyről elnevezett utcán halad. Ahogy a forgalmasabb belvárosi szakaszhoz ér, a Szegedi utcai körforgalom fogadja. Makót a körforgalmak városaként is szokás emlegetni, hiszen a 43-as főútvonal Makót átszelő, belvárosi szakaszának három és fél kilométeres szakaszán összesen öt van ezekből. Közülük éppen a Szegedi utcai épült meg elsőként, 2002-ben - s közben jelentősen át is alakult a környék.
Itt az ország egyetlen hagymaszobra
A fotómontázs jobb oldali, fekete-fehér oldalán szembetűnő például egy nagy méretű, fehér zászlórúd. Nagy ünnepek alkalmával már a rendszerváltás előtt is erre húzták fel a lobogót.
Ami igazán különlegessé teszi ezt a környéket, az a bal oldalon fellelhető, színesen ragyogó alkotás: az ország egyetlen hagymaszobra. Az önkormányzat 1997-ben kiírt pályázatot a makó hagyományos ízeket megjelenítő szobrára. A versenyt a pécsi szobrászművész, Sütő Ferenc nyerte, aki 2000-ben, a városnap keretein belül leplezte le bronzból készült művét. Az alkotás hűen tükrözi a makói vöröshagyma jellegzetes vonásait, és nonfiguratív stílusa révén az újjászületés szimbólumaként is értelmezhető. Talapzatán optimistán olvasható, hogy a szobor a makói közösség szándékából készült, egy olyan reménységgel, hogy a makói hagyma mindig jelen lesz, nemcsak a múltban, hanem a jövőben is.
A Szegedi utcai körforgalom létrehozásának fő célja, hogy javítsa a közlekedés folyamatosságát és biztonságát, miközben csökkenti a forgalmi dugókat és a balesetek kockázatát. Emellett a körforgalom segít a helyi lakosok és az átutazók számára is, hogy könnyebben és gyorsabban navigáljanak a térségben. A tervezés során figyelembe vették a gyalogosok és kerékpárosok igényeit is, biztosítva ezzel a közlekedés minden résztvevőjének kényelmét és biztonságát.
Ami a felvételen nem látható, az a körforgalom, amely körül számos vita bontakozott ki az évek során. Azonban az tény, hogy a korábbi makói városvezetés által kitűzött cél – a 43-as főútvonal mentén bekövetkező balesetek számának csökkentése – kétségtelenül megvalósult.