Budapestre egy új vasúti híd tervezése folyik, amely jelentős hatással lenne a város forgalmára. A projekt megvalósulása radikálisan átalakítaná a közlekedési viszonyokat, új lehetőségeket teremtve az utazók számára. A híd nemcsak a vasúti közlekedést kön

A HÉV-vonalak 27 kilométeres szakaszának felújítása, valamint a H9-es villamosvonal 2 kilométeres szakaszának villamosítása áll a tervezés középpontjában – tájékoztat az Infostart, a Magyar Építők cikkére hivatkozva.
A jövőbeli tervek között fontos szerepet kap a metró és a HÉV közötti átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint több, különböző szinteken elhelyezkedő csomópont kialakítása. Az egyik kiemelkedő elem egy impozáns, 80 méteres támaszközű vasúti híd megépítése lenne, amely az Örs vezér tere fölött ívelne át, összekapcsolva ezzel a két közlekedési módot.
A cikk szerint ezen felül a projekt magában foglalja a kapcsolódó létesítmények, a közműkiváltások, a P+R parkolók és a transzformátor-állomások megvalósításának előkészítését is. Mindezek mellett a fejlesztés részeként kilenc metróállomás és megállóhely teljes körű átépítését és akadálymentesítését is megtervezik, valamint
A Cinkotai járműtelep jövőbeni kihasználásának lehetőségeit és egy új telephely kialakításának alternatíváit jelenleg alaposan tanulmányozzák.
A Gödöllő és Budapest között közlekedő H8-as és a Csömört Budapesttel összekötő H9-es HÉV-vonalak összekapcsolását ugyancsak értékelik a projekt során: a szakembereknek ugyanis többek között meg kell vizsgálniuk azt, hogy műszakilag megvalósítható-e, milyen forgalmi hatásai lennének, valamint meg kell fontolniuk a jármű-üzemeltetésre, valamint a menetrendre gyakorolt következményeket is.