Milyen irányba tart a Tesla európai piaca? Hol ér véget a vállalat jelenlegi visszaesése?


A Tesla eladásai továbbra is jelentős visszaesést mutatnak az európai piacokon, de nem mindenhol. Nézzük meg közelebbről a helyzetet, kezdve a hazai statisztikákkal. Márciusban a tavalyi évhez képest itthon 4,37 százalékkal több, összesen 406 Tesla talált gazdára. Azonban, ha az első negyedévet nézzük, már 28,7 százalékos csökkenésről beszélhetünk. Franciaország, ahol a Tesla a második legfontosabb európai piaca, szintén nem kedvező képet mutat: márciusban 37 százalékkal, míg az első negyedévben 41 százalékkal csökkentek az eladások. Az Egyesült Királyság viszont kiemelkedik a sorból, itt 6 százalékos növekedés figyelhető meg az első három hónapban. Németországban, ahol a Tesla egyetlen európai gyára található, a helyzet még drámaibb: márciusban 43 százalékkal, a negyedév során pedig 62 százalékkal csökkentek az eladások. Olaszország viszont a kakukktojás, itt márciusban 51 százalékos növekedés történt, de ha az egész negyedévet nézzük, 6,8 százalékos csökkenés figyelhető meg. Spanyolország hasonló trendet mutat: bár márciusban 34 százalékos növekedést tapasztaltak, az első negyedévben 12 százalékos visszaesésről beszélhetünk. Érdemes megemlíteni, hogy Spanyolországban jelentős támogatások érhetők el a villanyautók vásárlásához. Mindezek mellett a többi jelentős piacon is nehézségekkel küzdött a Tesla: Norvégiában 1 százalékos, Hollandiában 55 százalékos, Svédországban pedig 64 százalékos csökkenést tapasztaltak, míg Belgiumban a visszaesés mértéke elérte a 69 százalékot.

Related posts