A Ferrari Forma-1-es autója, amely jelentős átalakulásokon ment keresztül, sikeresen teljesítette a töréstesztet - F1VILÁG.HU.


A Ferrari tavaly a McLaren mögött a 2. helyen zárta a konstruktőri versenyt -- a konstruktőri trófeára egészen a szezonzáróig esélyes volt, az egyéni világbajnoki címért való küzdelemből azonban hamar kiestek versenyzői, Charles Leclerc és Carlos Sainz.

A csapat a következő idényre egy teljesen új autóval készül, amelyet Leclerc mellett a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton fog vezetni. Olasz sajtóértesülések alapján az új konstrukció markáns eltérésekkel bír az SF-24-hez képest, amely az idei szezonban öt futamgyőzelmet aratott. A Ferrari mérnökei merész tervezési irányvonalat választottak: a tavalyi szezonban jól működő aerodinamikai koncepciót felváltja egy új megközelítés, mivel a csapat célja, hogy a 2026-os szabályváltozások előtt maximálisan kihasználja az utolsó lehetőséget a világbajnoki cím elnyerésére.

A jelenleg még 677-es projektnéven futó autó számos újdonságot felvonultat: a pilótafülkét hátrébb helyezték, míg a váltóházat rövidebbre tervezték, hogy optimalizálják a súlyeloszlást és javítsák a gumik kihasználását. A Pirelli által fejlesztett új gumiabroncsok célja a túlmelegedés csökkentése és a versenykörülmények közötti teljesítmény fenntartása, a Ferrari pedig szorosan együttműködött a gumiszállítóval, hogy a pilóták visszajelzései alapján igazítsák az új autót ezekhez az abroncsokhoz.

Jelentős változás, hogy az idei Ferrarit már nyomórudas első felfüggesztéssel szerelik fel: ezt a megoldást az olaszok utoljára 2015-ben, az SF15-T kódjelű modellnél alkalmazták. Ez a döntés elsősorban aerodinamikai megfontolásokon alapul, hasonlóan ahhoz az irányvonalhoz, amelyet a Red Bull és a McLaren már sikerrel alkalmazott.

A Ferrari 677 fejlesztése ütemesen halad, a Loic Serra vezetésével dolgozó technikai csapat alaposan ügyel az időtervek betartására. Az autó hivatalos debütálása február 19-én, a Scuderia saját tesztpályáján, Fioranóban lesz. Ezt követően a csapat versenygépei a bahreini kollektív tesztekre készülnek. A Ferrari várakozásai szerint a kollektív gyakorlás előtt már a gyár közelében elkezdik bejáratni a versenyautót.

Az új versenygép nemrégiben diadalmasan túljutott első komoly kihívásán: sikeresen teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által előírt törésteszteket. Az új modell zökkenőmentesen vette az akadályokat, mind a maranellói statikus, mind a bollate-i dinamikus teszteken brillírozott.

Related posts