Az Amazon új irányt vesz, mivel frissíti és átalakítja műholdas szolgáltatásait, hogy még inkább a felhasználók igényeihez igazodjon. Az átmárkázás mellett a háttérben zajló pozicionálási változtatások célja a szolgáltatás hatékonyságának és elérhetőségén
Végre megtalálta végleges nevét az Amazon műholdas internet projektje, amelyet a nagyközönség Project Kuiper néven ismerhetett meg néhány évvel ezelőtt. Úgy tűnik, hogy a rendszer fokozatosan összeáll egy működőképes flottává, azonban a lefedettsége még messze elmarad Elon Musk SpaceX Starlink szolgáltatásától.
A Project Kuiper nevet házra hagyva az Amazonnál november közepétől Leo néven fut a műholdas konstelláció, ami azért továbbviszi a csillagász-vonalat (Gerard Kuiper dán csillagász vizsgálta először a Kuiper-övet), hiszen a Leo amellett, hogy az oroszlán csillagkép latin neve, utal a műholdak pályájára is (Low Earth Orbit, azaz alacsony Föld körüli pálya).
Az Amazon eddig a régi nevén 150 műholdat helyezett orbitális pályára, de a cég ambiciózus tervei szerint jövő év közepéig a számukat körülbelül tízszeresére kívánja növelni. Az FCC eddig összesen 3236 műhold működtetésére adott engedélyt az Amazon számára.
Akinek a szemeiben ismét felcsillan a remény, hogy hamarosan egy igazán erős versenytárs érkezik Elon Musk SpaceX-hez tartozó Starlink szolgáltatásához, azt sajnos ki kell ábrándítanom: a TechCrunch cikke alapján úgy tűnik, hogy az Amazon nem igazán foglalkozik az egyéni felhasználók igényeivel. A cég inkább az üzleti szektor nagy szereplőire összpontosít, ezzel próbálva kihasználni a piacon rejlő lehetőségeket.





