Pénztárgép – digitális adatszolgáltatás Az online adatszolgáltatás a modern pénztárgépek egyik legfontosabb funkciója, amely lehetővé teszi a valós idejű tranzakciók nyomon követését és az adatok egyszerű kezelését. E rendszer segítségével a vállalkozáso

Tisztelt Szakértő! Szeretném megosztani Önnel egy céggel kapcsolatos tapasztalatomat, mely a pénztárgépük adatátvitelével összefüggő problémákkal kapcsolatos. Előfordul, hogy a pénztárgép nem azonnal, hanem késlekedve küldi el az adatokat a NAV rendszerébe. Az üzemeltetőtől kapott információk alapján, ha a hiba észlelését követően az adatszolgáltatást utólag küldik be, akkor az esetlegesen fellépő NAV kommunikációs hiba nem jár adóhatósági büntetéssel. A tájékoztatás szerint a pénztárgép az adóügyi egység XML formátumban tárolja a tranzakciókat, amelyeket 30 percenként lezár és újakat indít, miközben időbélyeget is alkalmaz. Ennek következtében a tranzakciók tényleges eladási időpontja kerül rögzítésre a NAV rendszerében, függetlenül attól, hogy az adatok mikor érkeznek meg. Kérdésem az lenne, hogy ez a tájékoztatás helytálló-e, és valóban nem von maga után büntetést a NAV a késlekedő online pénztárgép-adatszolgáltatás miatt? Továbbá, valóban igaz, hogy a visszamenőlegesen javított és beküldött adatok rögzítése a tranzakció létrehozásának időpontját tükrözi, nem pedig az adatok beérkezésének időpontját? Kérem, szíveskedjen válaszolni, előre is köszönöm segítségét! Tisztelettel: [Neved]