Októbertől jelentős átalakulásokra számíthatnak nálunk a Facebookon és az Instagramon!


"Ez egy nehéz döntés volt, amelyet a közelgő, a politikai reklámok átláthatóságáról és célzásáról szóló rendelet (TTPA) kapcsán hoztunk meg, mivel az jelentős működési és jogi bizonytalanságokat hordoz magában" - közölte a Meta

A TTPA célja a Denník E szerint, hogy fellépjen a dezinformáció és a választásokba való külföldi beavatkozás ellen az uniós tagállamokban. A jogszabály előírja a nagy technológiai cégek számára, hogy világosan jelöljék meg a politikai hirdetéseket, feltüntetve, hogy ki rendelte meg azokat, milyen költségkeretből és mely választásokra vonatkoznak.

A rendelet 2024 áprilisában lépett életbe, azonban a legtöbb rendelkezésének érdemi alkalmazása csak 2025. október 10-től esedékes. A szabályok megszegése komoly következményekkel járhat, hiszen a cégek akár éves árbevételük hat százalékáig terjedő bírságra is számíthatnak.

"Meggyőződésünk, hogy a személyre szabott hirdetések kulcsfontosságúak a hirdetők széles köre számára, beleértve azokat is, akik kampányokkal tájékoztatják a választókat a közélet fontos kérdéseiről, amelyek alakítják a nyilvános diskurzust" - jelentette ki a cég.

A Meta közleményében kiemelte, hogy az olyan jogszabályok, mint a TTPA, komoly korlátokat szabnak az ilyen típusú szolgáltatások működésének, ami nem csupán a hirdetők elérhetőségét csökkenti, hanem a választók tájékozódási lehetőségeit is jelentősen csorbítja.

A politikai hirdetések tilalma csupán Európára érvényes.

Related posts