Nem is sejtenéd, hogy ebből a termékből idén már tömegek rendeltek a magyarok: a macskaalom a jéghegy csúcsán – írja a Pénzcentrum.


Összesen öttonnányi jégkockát rendeltek az idén a Wolt magyarországi felhasználói, akik közel 1 millió banánt is beraktak a kosárba. Ha ételrendelésről van szó, a magyar nagyvárosok lakói - a debreceniek kivételével - továbbra is a sajtburgerre esküsznek, nagyot lépett azonban előre és immár dobogós -a gyros kárára- a pad thai.

Izgalmas évet zár a Wolt, számtalan innovációval és új szolgáltatás elindításával: a finn technológiai cég éttermi és kiskereskedelmi partnereik logisztikai terheinek enyhítésére elérhetővé tette a Hibrid Kiszállítást, amely lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy akár óráról órára eldöntsék, a Wolt futár partnerek hálózatát használják-e ki, vagy saját futárjukat használják a Woltos megrendelések teljesítéséhez. Wolt Rewards néven saját hűségprogramot is indított a cég, amely révén rendelések és különböző kihívások teljesítése esetén pontokat gyűjthetnek, amelyek kedvezményekre válthatóak be.

Szintén nagy fejlesztés volt a Double Order elindítása: ezt a funkciót várták leginkább a Wolt-felhasználók, amely által két rendelést adhatnak le egyetlen házhozszállítási díjért. Sőt, Wolt+ előfizetés esetén, ha az első rendelés Wolt+-os helyről érkezett, úgy a második rendelésért sem kell kiszállítási díjat fizetni.

Bár a COVID-gyorsteszt továbbra is a legkeresettebb termék a gyógyszertárak polcain, idén a Wolton több ezer terhességi teszt is gazdára talált. Ezen a területen az orrspray is kiemelkedett, sikeresen megelőzve a digitális lázmérőket és a köhögés elleni szirupokat. A kiskereskedelmi rendelések között a jégkockák voltak a slágertermékek: a futárok közel öt tonnát szállítottak ki azokból a 90-nél több településre, ahol a Wolt szolgáltatása elérhető Magyarországon.

Az igények nem csupán a jég termékek iránt növekedtek: a Wolt Market pénteki aktív felhasználói közel 1 millió banánt rendeltek, míg ásványvízből körülbelül 900 ezer litert vásároltak, főként a szénsavmentes változatot preferálva. Az elmúlt évek kedvenc termékei sem maradtak el: a fürtös paradicsom, a 2,8%-os zsírtartalmú tej, a citrom, a zsemle és a kígyóuborka is népszerű választásnak bizonyultak. A nassolnivalók világában egészen különleges rangsor alakult ki: a tejcsokoládé vitte el az első díjat, míg a sós chips a második, az újhagymás változat pedig a harmadik helyen végzett. A ketchupos és csípős paprikás-lime-os chips szintén népszerű választások lettek a rajongók körében.

Az állateledelek frontján a bárányos nedves kutyatáp volt a legkelendőbb, míg a macskáknak a legtöbb gazdi nyúlpástétomot rendelt. A legnagyobb értékű rendelést állateledel- és játékok kategóriában 120 ezer forintot is meghaladó értékben adták le. Ezeken felül több mint 3 és fél tonnányi macskaalmot is kiszállítottak a futárok, továbbá egy mázsánál is több szénát a házinyulaknak. A játékok terén pünkösdinek bizonyult a stresszoldók 2023-as királysága: az idén már a társasjátékok domináltak a rendelésekben, de kimagasló volt a kereslet kisautókra, buborékfújókra, pattogó labdákra, illetve gyurmákra.

Az elektronikai cikkek között a telefontöltők és kábelek vitték a prímet, de sokan vásároltak UK-EU adaptereket és fülhallgatókat is. A szexjátékok kategóriában potencianövelőből fogyott a legtöbb, ezt a síkosító és az óvszer követte a rangsorban. Virágrendelésből több mint 20 ezer futott be, a legtöbb tulipáncsokorra, ezt követte a népszerűségi sorrendben a vörös rózsa, majd a szegfű.

A magyarok továbbra is ragaszkodnak "nemzeti eledelükhöz", a sajtburgerhez: ebből minden eddiginél több, közel 700 ezer fogyott az idén. Mint minden eddigi évben, úgy 2024-ben is a pizza következett a rangsorban, a korábban bronzérmes gyrost azonban felváltotta a pad thai - ami különösen Budapesten népszerű.

Ezzel összehasonlítva a 70 ezer gyros tál vagy az 50 ezer spagetti carbonara mennyisége szinte elenyészőnek tűnik. Ha az ízesítésekről beszélünk, a fokhagymás szósz kiemelkedik, hiszen az idén 150 ezer adagot rendeltünk belőle!

A megyei jogú városok gasztronómiai ranglistáját szinte mindenhol a klasszikus sajtburger uralja, kivéve Debrecenben, ahol a taco hódít. A városok közötti regionális ízléskülönbségek is jól megfigyelhetők. Pécsett az olasz konyha szerelmesei a carbonara és a cacciatore ételek körül forognak, míg Zalaegerszegen a kebab és a gyros tarol. Nyíregyháza a fasírtért, Győr a carbonaraért, Békéscsaba pedig a ropogós rántott csirkemellért lelkesedik. Szegeden azonban az indiai gasztronómia egy különleges ékköve, a fokhagymás naan kenyér vonzza a helyiek figyelmét.

Az idei év éttermi rendelései között a csúcsot egy 350 ezer forintos számla birtokolja, amely egy ínycsiklandó indiai vacsorát rejt magában. Érdekesség, hogy ez a költés nem került fel a legjobban teljesítő tíz közé. A listán kizárólag kiskereskedelmi vásárlások szerepelnek: a legmagasabb összegű rendelés egy lenyűgöző 672 ezer forintos nagybevásárlás, amelyet egy 520 ezer forintos iPhone rendelés követ. A harmadik helyezett pedig egy igazán nagylelkű ajándék, egy félmillió forintos Wolt ajándékkártya.

Related posts