A húsvéti édességek világában a mennyiség már nem a fő szempont; sokkal inkább a minőség került a középpontba - olvasható a Magyar Mezőgazdaságban.

A tudatosság szellemében zajlik az idei húsvéti szezon a magyar édességpiacon. A gyártók most először fektetnek ilyen mértékű figyelmet a termékportfóliójuk finomhangolására, hogy a vásárlók a legjobb élményben részesüljenek.
A vásárlók egyre inkább érzékenyek az árakra, de a legtöbben továbbra is ragaszkodnak a minőséghez; a kosarakba leginkább azok a termékek kerülnek, amelyek a legjobb ár-érték arányt kínálják.
A hazai édesség gyártók az idén is sokszínű termékpalettával készültek a húsvéti szezonra, a hagyományos csokoládéfigurák mellett számos innovatív termék került be a kínálatba. Így például
A 2025-ös húsvét ugyanakkor a tudatosság jegyében telik, gyártói és vásárlói oldalról egyaránt. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetségének közös piaci körképe szerint a változó fogyasztói szokások és a gazdasági bizonytalanságok az eddiginél is komolyabb felkészültséget igényeltek a gyártóktól. A feldolgozók erős hangsúlyt fektettek a termékportfólió optimalizálására és olyan partnerségek, folyamatok kialakítására, hogy hatékonyan tudjanak reagálni a kereslet ingadozásaira. Emellett nőtt a digitális marketing és e-kereskedelmi csatornák szerepe is.
A vásárlói tudatosság megnyilvánulása messze túlmutat a termékek árain. Sokan egyre inkább figyelmet fordítanak a csökkentett cukor- és sótartalomra, valamint a funkcionális összetevők jelenlétére a termékekben. Emellett az innovatív csomagolások is egyre népszerűbbé válnak. A modern csomagolásokon gyakran találhatóak QR kódok, amelyek lehetőséget adnak a vásárlóknak, hogy részletesebb információkhoz jussanak az egyes termékekről, így tudatosabb döntéseket hozhatnak.