A Mercedes egy jelentős piaci szegmensből vonul ki, ami komoly hatással lehet a márka jövőbeli stratégiájára és pozicionálására.

Egy év múlva, ezen a napon, már nem találkozunk a Mercedes-Benz európai kereskedéseiben a T-osztállyal és a Citannal, amelyek utód nélkül vonulnak vissza a piacról.
A Mercedes-Benz és a Renault-Nissan csoport közötti stratégiai együttműködés 2009-ben vette kezdetét, amely jelentős hatással volt mindkét vállalat termékpalettájára. A megállapodás keretében a francia gyártó számos motort biztosított a német autógyártó különböző modelljeihez. Emellett közös fejlesztések is születtek, mint például a Renault Twingo és a Smart ForFour, illetve a Nissan Navara és a Mercedes X-osztály. Továbbá, a Renault Kangoo és a Mercedes Citan, valamint annak prémium személyszállító változata, a T-osztály is a partnerség eredményeként jött létre. Ez az együttműködés nemcsak a technológiai innovációt szolgálta, hanem a piaci versenyképességet is növelte.
A partneri kapcsolat néhány éve véget ért, miután a Mercedes a Geely-hez igazolt – irónikus módon azóta a Renault is egyre szorosabb kapcsolatot ápol ugyanezzel a kínai gyártóval. Ennek ellenére az új generációs Kangoo és Citan fejlesztése nem ment veszendőbe, így az évtized elején mindkét márka büszkén bemutathatta ezt az új modellt a saját emblémájával.
Sajtóértesülések szerint azonban a Mercedes a közelmúltban arról tájékoztatta kereskedőit, hogy 2026 második negyedévében, azaz egy év múlva kivonul a kompakt haszonjárművek piaci szegmenséből, és utód nélkül megszünteti a Citant és a T-osztályt, valamint azok akkumulátoros elektromos változatait, az EQT-t és az E-Citant. A nemzetközi előírások értelmében a Mercedes további 10 éven át biztosítja ezekhez a modellekhez a cserealkatrészeket.
A Citan és a T-osztály esetében a helyzet kettős: egyrészt túlságosan magas árazásuk miatt nem teljesítették az elvárt eladási számokat, másrészt viszont nem voltak elég prémiumkategóriásak ahhoz, hogy megfelelő profitot termeljenek a cégnek. Emellett fontos megemlíteni, hogy a Mercedes már dolgozik egy új, innovatív platformon, amelyre a jövőben minden könnyű haszonjárművét, legyen szó elektromos vagy belső égésű motorral szereltről, építeni fogja. Az új modellportfólióban viszont már nem számíthatunk kompakt járművekre; csupán a középkategóriás Vito/V-osztály és a nagyméretű Sprinter kap utódot.