A kutatások során alaposan megvizsgálták, hogy melyik év bizonyult a vígjátékok terén a legkiemelkedőbbnek.

Nem most éljük a vígjátékok fénykorát. Rengeteg olyan film van, amiben találunk humort, de mostanában az a trend, hogy a komédia inkább csak fűszer egy romkomban, drámában vagy akár egy slasherben, és kevesebb az olyan egyszerű vígjáték, amely kizárólag vígjáték akar lenni mindenféle drámai vagy mélyebb érzelmi él nélkül.
A legnépszerűbb filmes közösségi oldal, a Letterboxd által végzett kutatás szerint is visszaszorulóban van a műfaj. Az 1990 előtti és a 2016 utáni állapotokat összevetve 100 százalékkal nőtt a horror és a thriller műfaji aránya, míg a vígjátékoké 27 százalékkal csökkent.
Ezeknek a kutatásoknak az eredményei alapján
Az évek folyamán egyfajta hanyatlás kezdett megfigyelhető lenni, ám a vicces filmek a 80-as évek közepén jutottak el igazi csúcspontjukra, amikor a mozik jegypénztárai is szinte kizárólag a humoros alkotásokkal teltek meg.
Eddie Murphy Beverly Hills-i zsaruja vezette a bevételi rangsort 977 millió dollárral, míg az ikonikus Szellemirtók szorosan a nyomában loholt 882 millió dollárral. Mindkét film eredeti forgatókönyvekkel és friss ötletekkel rukkolt elő, a középpontban pedig feltörekvő komikus tehetségek álltak.
Ekkor azonban már látszottak az előjelei annak, hogy hogyan fog átalakulni a műfaj. Ebben az évben mutatták be a Tizenhat szál gyertyát, John Hughes első felnövéstörténetét. Papíron ez is vígjáték, de agyasabb, érzékenyebb, és nézhető előfutáraként azoknak a filmeknek, amelyek később a műfajt dominálni kezdték.