Újra életre kelne a budapesti Vidámpark, azonban van egy aprócska probléma.


Már 12 éve, hogy a budapesti vidámpark bezárt, ezzel elveszítve Magyarország egyetlen jelentős szórakoztató központját. A hajdani vurstli helyén most a befejezetlen Biodóm áll, amely eredetileg egy fedett állatkertnek ígérkezett. Sajnos a projekt költségkerete jelentősen túllépte az előirányzatokat, így jelenleg sem vidámpark, sem a Pannon régió élővilágát bemutató attrakció nem található itt. A helyszín sorsa továbbra is kérdéses, miközben a nosztalgia és a kihagyott lehetőségek árnyéka lebeg a hely felett.

A Blikk emlékeztet arra, hogy az elmúlt három évtized során többször is felmerült a vurstli esetleges költözésének ötlete. A lehetséges új helyszínek között szerepelt a józsefvárosi pályaudvar, valamint Rákosrendező és a XVII. kerület is. Az utóbbi helyszínen Szabó József vállalkozó szándékozik egy saját vidámparkot létrehozni.

A lap értesülései szerint a vállalkozó gyermekkora óta szenvedélyesen imádja a vidámparkokat, és ezt a szenvedélyt máig megőrzi. Flipper- és dodzsemgyűjteménye mellett folyamatosan bővíti a repertoárt, hogy minden olyan eszközt beszerezzen, amely nélkülözhetetlen egy igazi vidámpark üzemeltetéséhez.

Csakhogy a politika és a bürokrácia ellenállása miatt parkolópályára kellett tennie az ötletet, mivel az általa kiszemelt területen ipari parkot szeretne az önkormányzat.

Bár a keszthelyi óriáskerék, amely 45 méter magas, jelenleg 800 millió forintért eladó, Szabó a lapnak nyilatkozva kifejtette, hogy nem tervezi a megvásárlását, mivel túl magasnak találja az árat. Szakértőként tisztában van a piaci értékekkel, és véleménye szerint ennyi pénzért már egy új példányt is be lehet szerezni.

A cikkben említést nyer, hogy egy kisebb használt hullámvasút már 40 millió forint körüli áron beszerezhető, míg egy gyerekkörhinta akár már 5 millió forintért is elérhető. Ugyanakkor, ha valaki a nagyobb, izgalmasabb pörgető attrakciókra vágyik, azok ára 50 millió forintnál kezdődik.

Egy vidámpark fenntartása nem éppen a legköltséghatékonyabb vállalkozások közé tartozik: például egy hullámvasút körülbelül 50 kilowatt energiát igényel, míg a dodzsemek esetében minden egyes villanyautó 2 kilowattot használ fel.

Related posts