Marosvásárhelyen új Maros-híd megvalósítására nyílik lehetőség, mivel a szükséges pénzügyi forrásokat már biztosították.


Cseke Attila fejlesztési miniszter aláírta azt a rendeletet, amely anyagi támogatást nyújt a Marosvásárhelyre tervezett új Maros-híd megépítéséhez. A projekt teljes költségvetésének 43 millió lejt a Fejlesztési Minisztérium biztosít az Anghel Saligny program keretében, míg a fennmaradó összeget a helyi önkormányzat állja. Erről Kovács Mihály Levente, Marosvásárhely ügyvivő polgármestere számolt be.

A marosvásárhelyi önkormányzat régóta fennálló kihívásra keres megoldást egy új híd építésével, amely a Kárpátok sétányán, az egykori Május 1. strand helyén fog megvalósulni. A beruházás mögött az a növekvő igény áll, hogy az Egyesülés lakónegyedének lakói, akiknek gyermekeik iskolába járnak, könnyebben eljuthassanak a város különböző pontjaira, hiszen munkahelyek, hivatalos intézmények és kórházak is a Maros bal partján helyezkednek el.

"Most, hogy a finanszírozás már garantált, megindulhat a tervezési folyamat átvizsgálása és véglegesítése" - mondta Kovács Mihály Levente.

A sajtó kérdésére válaszolva az ügyvivő polgármester elmondta, a híd építésének megkezdése előtt "újra kell tervezni, aktualizálni kell a gazdasági és műszaki mutatókat, és egy új forgalmi tanulmányt is rendelünk." A tanulmány célja, hogy felmérje, milyen hatással lesz az új híd a város forgalmára, és hogyan viseli majd meg az ott élőket, illetve az úthálózatot.

A Kárpátok sétányára tervezett, Maroson átívelő híd az első pillanattól fogva megosztotta az ott élők véleményét. A projekt szerint a híd felhajtója a meglévő garzonlakások és az olimpiai uszoda közötti területen helyezkedne el, ami sokak számára aggályokat vetett fel.

A mostani projekt egy korábban tervezett beruházás - a Maurer negyedhez kapcsolódó vasúti átkelő - helyére lép. "Leadott terv helyett a finanszírozást átadtuk a megépülendő új Maroshídra" - mondta Kovács Mihály Levente. A vasúti átkelő tervei jelentős késésben vannak, ezért azok újratervezésre szorulnak.

A Maroshíd ügye már hosszú ideje folyamatosan napirenden van Marosvásárhelyen, és rendkívül érzékeny téma a helyiek számára. "Mindannyian tudjuk, hogy Marosvásárhely infrastrukturális problémái közül a legnagyobb kihívást a Maroshíd hiánya jelenti" - emelte ki az ügyvivő polgármester.

"Amennyiben a végső döntés a Kárpátok sétányán történő építkezés mellett szól, biztosra vehetjük, hogy az nem a forgalmas autóutak igényeihez igazodik. Nem kétsávos, hanem egyetlen sávval rendelkező útvonalat terveznek" - emelte ki Kovács Mihály Levente.

Ez a döntés a város felépítésének logikáját követi: "Bár építünk egy hidat a túloldalra, az emberek nem fognak átkelni rajta, mivel mindennapi teendőik miatt az iskolákba és különböző intézményekbe viszik a gyerekeiket. A kórházi látogatások is ezen a oldalon történnek, így a híd használata nem tűnik vonzónak számukra."

Korábban más helyszínek is szóba kerültek, azonban azok már nem tartoznak Marosvásárhely közigazgatási határain belülre. „Ez az egy helyszín szerepel az általános rendezési tervben is” – hangsúlyozta. Kiemelte, hogy Vásárhely számára nem csupán egy új hídra, hanem legalább háromra lenne szüksége a megfelelő közlekedési infrastruktúra kialakításához.

Related posts