A Magyar Államkincstár rendszere új, izgalmas funkciókkal gazdagodott!


Fedezd fel az új kényelmi funkciókat a Magyar Államkincstár online platformjain! Ezek az innovatív megoldások megkönnyítik az ügyintézést, és még felhasználóbarátabbá teszik a digitális szolgáltatásokat. Érdemes kipróbálni őket!

A Magyar Államkincstár (MÁK) friss, felhasználóbarát szolgáltatásokat indított útjára, amelyek célja, hogy megkönnyítsék az év eleji kamatkifizetések kezelését, újrabefektetését, valamint az állampapírok cseréjét. Ezt a hírt a szervezet keddi bejelentésében osztotta meg.

A 2025-ös év jelentős kamatkifizetéseinek hatékonyabb kezelése érdekében a WebKincstár és a MobilKincstár platformjait új, innovatív funkciókkal bővítették. Mostantól lehetőség nyílik arra, hogy az állampapírok kamatfizetését megelőző két kereskedési napon belül is visszaváltsuk az értékpapírokat, illetve új állampapírokat vásároljunk. Fontos megjegyezni, hogy az esedékesség napján, vagy az azt megelőző napon végrehajtott visszaváltásoknál a kamatösszeg meghatározása az aktuális záró névérték alapján történik.

Az online felületeken az állampapírcsere funkció lehetővé teszi az állampapírok eladását és az abból származó összeg felhasználását új állampapírok vásárlására, akár egyetlen megbízással. További könnyítés, hogy egy megbízáson belül több állampapír eladása és vétele is lehetséges. Az eladott és vásárolt állampapírok közötti árkülönbözet automatikusan jóváírásra kerül az ügyfélszámlán.

A MÁK újítást vezetett be a push értesítések formájában, amelyek az ügyfeleket az általuk végrehajtott befektetési tranzakciók eredményéről tájékoztatják. Ezek az értesítések automatikusan eljutnak a MobilKincstár applikáció regisztrált felhasználóihoz. Továbbá, a MobilKincstár felhasználói számára lehetőség nyílik szemkímélő mód és különböző színvariációk beállítására, így személyre szabhatják a felület megjelenését az egyéni igényeiknek megfelelően.

Jelenleg a MÁK online értékesítési csatornáit 600 ezer ügyfél használja, a számlanyitások 60 százaléka online történik, a befektetési tranzakciók 80 százaléka pedig a WebKincstár és MobilKincstár felületeken zajlik. A MÁK a 1811-es telefonszámon elérhető ügyfélszolgálaton keresztül további segítséget nyújt az ügyfeleknek az online szolgáltatások használatához.

A Magyar Államkincstár hangsúlyozta, hogy a felhasználói visszajelzések figyelembevételével folyamatosan törekszik elektronikus platformjainak fejlesztésére, így biztosítva, hogy a befektetők számára még kényelmesebb és hatékonyabb lehetőségeket kínáljanak pénzügyeik intézéséhez.

Related posts