Idén kedvezőbb árakon tapasztalhatják meg a rajongók a Super Bowl izgalmait - Világgazdaság


A jegyárak csökkentek, míg a kedvenc étkezési lehetőségek ára változatlan maradt a tavalyi évhez képest. A Super Bowl mára óriási üzleti lehetőséggé nőtte ki magát, és globális kulturális ikonként vonzza a figyelmet.

Az Egyesült Államokban a sportélet csúcspontját a Super Bowl jelenti, és idén a rajongók kedvezőbb körülmények között élvezhetik az amerikaifutball-bajnokság döntőjét, mint a tavalyi évben. A jegyek ára csökkent, ráadásul a szurkolás közben népszerű falatok és frissítő italok is olcsóbban beszerezhetők.

A Kansas City Chiefs immár harmadik alkalommal próbálkozik a győzelem megszerzésével, ezúttal a Philadelphia Eaglesszel néz szembe a New Orleans-i Caesars Superdome varázslatos környezetében.

A szurkolóknak komoly pénzügyi áldozatot kell hozniuk, ha a stadion lelátóján szeretnék átélni a mérkőzés izgalmait, de elkötelezettek és készen állnak erre.

- fogalmazta meg Adam Budelli, a StubHub szóvivője, miután nyilvánosságra került a párosítás, a USA Today című lapnak adott interjújában.

Az idei Super Bowl költségei alacsonyabbak, mint a tavalyi évben.

A StubHubnál átlagos jegyár 8076 dollár (majdnem 3,2 millió forint), ami 14 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál, de más viszonteladók, így a SeatGeek és a TickPick is csökkenésről számolt be. Utóbbinál tavaly 9365 dollár volt a jegyek átlagára egy nappal a döntő előtt. (Egy dollár 392,2 forint).

A hét elején a legolcsóbb belépő bruttó 5580 dollárba került, a legdrágább 69180 dollárba (több mint 27 millió forintba) - mindkettő a StubHubnál. Utóbbihoz természetesen VIP parkoló, ínyenc fogások, színvonalas kiszolgálás és páholyhely jár.

A tavalyi döntő rendkívül magas költségekkel járt, hiszen Las Vegas adta otthon a rangos eseménynek. Az első Super Bowl, amely 1967-ben zajlott, óta a jegyárak folyamatosan emelkednek. Akkoriban mindössze 12 dollárt kellett fizetni egy belépőért, ami a mai árfolyamon csupán 112 dollárnak felelne meg – ez azonban eltörpül ahhoz képest, amit manapság kérnek a szurkolók.

Országos döntőből globális kulturális jelenség lett

A Yahoo Sports elemzése alapján a jegyárak drámai emelkedésének hátterében az áll, hogy a Super Bowl az évek során nem csupán egy egyszerű országos bajnoki döntővé nőtte ki magát, hanem egy olyan kulturális eseménnyé vált, amely iránt világszerte hatalmas érdeklődés mutatkozik.

1967 és 2024 között az árak folyamatosan növekedtek, és az 1980-as évekre már meghaladták az ötven dollárt. A 2000-es évre ez a szám drámaian megugrott, elérve a 325 dollárt.

Idén ráadásul a Chiefs szurkolói történelmi eseménynek lehetnek szemtanúi, mert

Philadelphia egy igazi sportfőváros, ahol a helyiek szívvel-lélekkel állnak ki kedvenc csapataik mellett, legyen szó bármilyen sportágról. Az egész év során folyamatosan érezhető a szenvedély és az elkötelezettség, ami összeköti a közösséget a mérkőzések izgalmában.

Related posts