Hamilton dominálta az első edzést, és a leggyorsabb időt futotta | M4 Sport


Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Brit Nagydíj első szabadedzésén. A hétszeres világbajnok előnye minimális, 23 ezredmásodperces volt Lando Norrisszal szemben. A harmadik helyen a bajnoki pontverseny éllovasa, Oscar Piastri zárt.

Az Osztrák Nagydíj után szünet nélkül folytatódik a Forma-1-es világbajnokság a silverstone-i fordulóval - a széria egyik legrégebbi pályájára látogat tehát a mezőny, a helyszínre, ami 1950-ben az első világbajnoki futam otthonául szolgált.

Az idei versenysorozat a szezon közepéhez érkezik, hiszen vasárnap már a huszonnégy fordulós bajnokság tizenkettedik nagydíját rendezik meg.

Az első edzés során tizennyolc ismerős név mellett két újonc is feltűnt a pályán: az egyikük Arvid Lindblad, a Red Bull 17 éves tehetsége, aki először ült "éles" F1-es autóban. A fiatal brit a másik újonccal, Cunoda Juki autójával száguldott, izgalmas debütálásra készülve.

A Saubernél Nico Hülkenberg "pihenőre vonult", míg autóját az Alpine fiatal tehetsége, Paul Aron irányította. Ez a lehetőség egy külön megállapodásnak volt köszönhető, amely a két csapat között jött létre.

Az első 60 perces gyakorlás során George Russell ragyogóan kezdett, és az első gyors körök után magabiztosan ő vette át a vezetést. Közvetlenül mögötte a McLaren párosa, Norris és Piastri, szorosan követték őt, míg Max Verstappen és Lewis Hamilton is ott voltak a közelben, készen arra, hogy kihívják az élen állót.

A Mercedes versenyzőjétől először Hamilton, majd a másik honfitárs, Norris vette át a vezetést, miután az első negyedóra végéhez haladva Russell újra az élre állt.

A Racing Bulls versenyzői remekül indítottak: Isack Hadjar a harmadik helyen állt, míg Liam Lawson az ötödik pozíciót foglalta el, közvetlenül Russell, Norris és csapattársa, Verstappen mögött.

Russelltől a bajnoki listavezető, Oscar Piastri határozottan átvette a vezetést tizenhat perccel a verseny kezdete után. Az ausztrál pilóta teljesítménye magabiztosságot sugallt, hiszen több mint két tizedmásodperces előnnyel zárta a kört. A gumik teljesítményét tekintve érdekes, hogy az első tíz versenyző mindannyian a közepes abroncsokkal futották a legjobb köreiket.

Piastri fölénye csupán pillanatnyi fényesség volt, hiszen Russell szinte azonnal visszavette a vezető pozíciót. Ezt követően pedig a két váratlan hős, Lawson és Hadjar lépett színre: az új-zélandi éppen a csúcsra ért, majd fiatal csapattársa is felkapaszkodott a ranglétrán.

A verseny kezdetét követően huszonöt perccel, amikor a legtöbb autó már visszatért a garázsba, Charles Leclerc a Ferrarival vágott neki a pályának. Piastri a negyedik helyen, Russell az ötödiken zárta a kört, majd Norris, Hamilton, Andrea Kim Antonelli, Verstappen és Gabriel Bortoleto követték őket az első tízben.

A lágy gumikkal elsőként Verstappen lépett a pályára, aki az első gyors körével a harmadik pozíciót szerezte meg. Mindössze egy tized másodperccel maradt el az élen álló Hadjartól.

Verstappen után a McLaren pilótái léptek színre a piros oldalfalú gumikon: Norris azonnal az élre ugrott, de Piastri egy még gyorsabb kört futva hamarosan átvette a vezetést. Ekkor Leclerc is bemutatkozott, és fantasztikus teljesítménnyel mindkettejüknél jobb időt futott: a monacói versenyző csaknem két tizedmásodperccel volt gyorsabb a bajnokesélyeseknél.

Leclerc az élen maradt Russell és a Racing Bulls kettősének gyors körei után is. A Mercedes pilótája a második helyre jött fel, a "meglepetéscsapattól" pedig Lawson az ötödik, Hajdar pedig "csak" a hetedikre.

A sorrend a lágy gumis körök után a következőképpen alakult: az élen Leclerc, őt követte Russell, majd Piastri, Norris, Lawson, Verstappen, Hajdar, Fernando Alonso, Antonelli és Franco Colapinto zárta a top tízet.

A Ferrari versenyzője mögött az utolsó húsz perc kezdetén Piastri lépett előre, megelőzve a többieket, majd Norris és Hamilton követték őt. A hétszeres világbajnok mindössze 23 ezredmásodperccel zárta jobban a kört honfitársa előtt, egy tizeddel gyorsabb volt Piastrinál, és két tizeddel megelőzte a csapattársát is.

Az utolsó tíz perc kezdetén tehát a vezető pozícióban Hamilton, Norris, Piastri, Leclerc és Russell álltak, míg a top tízben még Hadjar, Alexander Albon, Lawson, Antonelli és Verstappen is helyet kaptak.

Ez a hajrában már nem változott, a legtöbben ugyanis a versenybeállításokat tesztelték, több benzinnel, közepes abroncsokkal futottak pályára. Vagyis Hamilton elsőségével vette kezdetét a silverstone-i hétvége. A hétszeres bajnok előnye minimális volt a McLaren versenyzőivel szemben, de Leclerc és Russell is "lőtávolságban" volt még.

A két "beugróst" illetően Linadblad a tizenharmadik helyen zárta az edzést, míg Aron a tizenötödik pozíciót szerezte meg, megelőzve Bortoletót. Érdemes megjegyezni, hogy a brazil pilóta nem teljesítette a leggyorsabb kört a lágy gumikon.

Related posts