A Bing most egy új taktikát alkalmaz: Google-nek álcázza magát.
A Microsoft legfrissebb kezdeményezése arra irányul, hogy a felhasználók a Bing keresőmotorjára és az Edge böngészőre váltsanak, ezzel háttérbe szorítva a Google-t és a Chrome-ot – számol be róla a Verge.
Az amerikai techmagazin rovatszerkesztője által jegyzett cikk szerint amennyiben az elmúlt napokban valaki a Microsoft-fiókjába való bejelentkezés nélkül keres rá a Binggel a Google-re, akkor az alábbi képen látható módon "egy olyan oldalt kap, amely borzasztóan hasonlít a... Google-re".
A magazin idézi a 9to5Google fejlesztői blog összegzését, amely szerint a Microsoft egyértelműen a Bingre próbálja rászoktatni a felhasználókat az alattomos terelési trükkel.
Parisa Tabriz, a Google Chrome szakmai főnöke a sokak által még mindig Twitter néven hivatkozott X-en hétfőn, január 6-án erre úgy reagált, hogy "az utánzás a hízelgés legőszintébb formája, a Google kezdőoldalának meghamisítása azonban a legújabb a Microsoft által a felhasználókat megzavaró, a választás szabadságát korlátozó korábbi módszerek közül".