Egy kiváló taktikai húzás és két biztonsági autós intervallum révén Max Verstappen diadalmaskodott Imolában.


Max Verstappen a két McLarent előzve nyert az Emilia romagnai Nagydíjon a Red Bull történetének 400. F1-versenyén. A rajt utáni manőver után két biztonsági autós szakasz is a lehető legjobbkor segítette ki a négyszeres világbajnokot.

Ha nem is szépségdíjas, de mindenképpen egy négyszeres világbajnokhoz méltó manőverrel vette át a vezetést a rajt után a második helyről induló Max Verstappen, aki milliméterre egy autónak kellő helyet szorított ki magának Oscar Piastri mellett a 2-3-as kanyarkombinációban.

Verstappen élt is a lehetőséggel, az élre állva hamar összeszedett annyi előnyt, hogy már ne kelljen közvetlenül tartania Piastritól, a 63 körös futam 7. körében ez az előny már 1,5 másodperc fölé kúszott, és szép lassan folyamatosan nőtt.

Egy párossal hátrébb viszont folyamatosan fogyott különbség, Lando Norris a 9. körben már nagyon közelről tudta támadni George Russellt a harmadik helyért, a 11. körben pedig már meg is tudta előzni a Mercedest. Norris mögött szorosan jött Fernando Alonso az Aston Martinnal, ő viszont nem jutott el a támadásig, mert a 12. körben Russell ment is az első kerékcseréjére, kicsit korábban, mint a csapat várta volna.

Russell mellett Piastri, Charles Leclerc és Alonso is viszonylag korán végrehajtotta az első kerékcseréjét, ám ez a döntés nem bizonyult túl szerencsésnek, mivel a mezőny közepén ragadtak. Ezzel szemben az élen álló Verstappen és Norris sokkal türelmesebbek voltak, és csak a futam felénél váltottak gumit. Norris a 28. körben állt ki, ami lehetővé tette számára, hogy a hetedik helyen térjen vissza, a két Ferrari közé ékelődve. Verstappen viszont okosan várakozott, ami végül kifizetődött: a 29. körben Esteban Ocon autója leállt a pálya szélén, így virtuális biztonsági autós szakasz következett. Ennek köszönhetően Verstappen simán, hatalmas előnnyel tért vissza az élre a kerékcsere után.

A VSC (VIRTUAL SAFETY CAR) időszak alatt gyakorlatilag minden versenyző letudta a kerékcseréjét, aki eddig még nem tette meg. Különösen figyelemre méltó, hogy Leclerc és Russell mellett Piastri is bevállalta a második kerékcserét. Amikor a 31. körben újra elengedték a mezőnyt, az élmezőny a következőképpen alakult: Verstappen, Norris, Alex Albon, Piastri, Isack Hadjar, Kimi Antonelli, Lewis Hamilton, Alonso, Lance Stroll és Leclerc foglalták el a legjobb tíz helyet.

Ez a sorrend persze gyorsan változott, a 42. körben például már a két McLaren, Norris és Piastri követték Verstappent, a holland előnye viszont nem nagyon akart fogyni, előbbit 18, utóbbit 32 másodperccel előzte a futam kétharmadánál. Nem sokkal később, a 46. körben viszont tulajdonképpen bebetonozódott Verstappen első helye: amikor Antonelli Mercedese állt meg a pálya szélén, előbb virtuális, majd rendes biztonsági autós szakasz jött, Verstappen pedig 26 másodperces előnyről állhatott ki a kerékcserére, amivel nagyjából 18 másodpercet vesztett volna. Mivel mögötte Norris is kereket cserélt, helycsere jött a két McLaren között.

A biztonsági autós szakasz végén, mindössze 10 körrel a kockás zászló előtt, a tíz pontszerző helyet Verstappen, Piastri, Norris, Leclerc, Albon, Russell, Hamilton, Sainz, Hadjar és Nico Hülkenberg birtokolták. A biztonsági autó időszaka alatt egyik csapat sem kockáztatott, hogy a leggyorsabb, de egyben legnagyobb kopásnak kitett lágy gumikat szerelje fel pilótáira a verseny végére. Pedig valószínűleg ez lett volna a legjobb lehetőség arra, hogy a safety car mögött összegyűlt mezőnyből előrébb lépjenek.

Verstappen dominálva szakad el a mezőnytől, miközben hátrébb a versenyzők nehéz helyzetekben találják magukat, különösen azok, akik nem tudtak friss gumit cserélni Antonelli kiesése után. Piastrira csapattársa, Norris vetette rá magát, míg Leclerc-t Albon próbálta megzabolázni a Williamsszel. Russell mögött Hamilton közeledett, és az 57. körben már előzni is tudott, így megszerezte a hatodik pozíciót. A két McLaren között a 57. körben bekövetkezett helycsere már elkerülhetetlen volt, de Norris ekkor már több mint 5 másodperces hátrányban volt, így nehezen tudta volna utolérni az egyre gyorsabb kört futó Verstappent.

Albon a negyedik helyért folytatott harc közben lecsúszott a pályáról, és ahelyett, hogy megelőzte volna Leclerc-t, Hamilton is elment mellette a másik Ferrarival. Ennek következtében Albon a hatodik helyig zuhant vissza egy kisebb sóderágyas kaland után. Hamilton ennek hatására lendületbe jött; a frissebb gumiknak köszönhetően sikerült megelőznie Leclerc-t. Albon is visszazárkózott, és ő is meg tudta előzni a monacóit, aki ellen vizsgálatot is indítottak az Albonnal szembeni manőver miatt.

A verseny végén Verstappen magabiztosan, 6 másodperces előnnyel diadalmaskodott, megelőzve a dobogós helyeken végző Norris-t és Piastri-t. Ezzel a győzelmével zsinórban negyedszer is az Imolai pálya győztese lett, ráadásul a Red Bull F1 történetének 400. versenyén aratta ezt a sikert. Az első három versenyző mögött Hamilton, Albon, Leclerc, Russell, Carlos Sainz, Hadjar és Cunoda Júki is pontot szerzett.

Győzelmével Verstappen felzárkózott a két McLaren-pilóta mögé a vb-pontversenyben. Továbbra is Piastri áll az élen, ő 146 pontot gyűjtött, majd Norris jön 133-mal és Verstappen 124-gyel, aztán Russell (99), Leclerc (61) és Hamilton (53) a sorrend. A csapatversenyben a McLaren tovább növelte előnyét, már 279 pontnál járnak, mögöttük viszont élesedik a csata a 147 pontos Mercedes, a 131 pontos Red Bull és a 114 ponttal álló Ferrari között.

A következő izgalmas eseményre már nem kell sokat várni: a jövő héten, május 23-25. között zajlik a Monacói Nagydíj, amely minden motorsport-rajongó szívét megdobogtatja. És a lendület nem áll meg itt, hiszen a Spanyol Nagydíjra is készülhetünk, amely május 30. és június 1. között vár ránk. A motorsport világában tehát egy újabb felejthetetlen időszak veszi kezdetét!

Related posts