A BYD tervei szerint egy év leforgása alatt újabb ezer kereskedést kíván nyitni Európában.
Kína legnagyobb autógyártója, a BYD tovább erősítené jelenlétét Európában: a vállalat tervei szerint a jövő év végére megduplázná értékesítési hálózatának méretét a kontinensen - jelentette be Maria Grazia Davino regionális ügyvezető egy frankfurti rendezvényen. A cég már most is több mint ezer értékesítési ponttal rendelkezik itt, jövőre még egyszer ennyivel bővülne.
Davino véleménye szerint a BYD ambíciója az, hogy minél szorosabb kapcsolatot építsen ki az európai vásárlókkal, és olyan átfogó hálózatot hozzon létre, amely lehetővé teszi számára, hogy megmérkőzzön a jól megerősödött helyi szereplőkkel. Jelenleg a gyártó már 29 európai piacon van jelen, és hosszú távú lokalizációs stratégiát folytat. Ennek középpontjában áll az első BYD-gyár megnyitása Magyarországon, amely várhatóan kulcsszerepet játszik majd a regionális ellátási láncban.
A vállalat ambíciói nem ismernek határokat: jelenleg egy újabb gyár építése zajlik Törökországban, miközben már a harmadik európai üzem lehetséges helyszíneit is felmérik. A potenciális lokációk közül Spanyolország tűnik a legígéretesebb választásnak.
A terjeszkedés nem csupán véletlenszerű esemény: a BYD európai értékesítései az év első kilenc hónapjában háromszorosára emelkedtek, elérve a 80 807 darabot. Ez a növekedés a márka fokozott figyelmének köszönhető, amelyet a plug-in hibridek és a teljesen elektromos járművek forgalmazására fordít.




