Az e-pénztárgép modern megoldás a pénzügyi tranzakciók hatékony kezelésére. Ez a digitális eszköz nem csupán a vásárlások gyors lebonyolítását segíti, hanem a vállalkozások számára is lehetővé teszi a pontos nyilvántartást. Az e-pénztárgép használata egys

Tisztelt Szakértő! Érdeklődni szeretnék a pénztárgéphasználatra vonatkozó kötelezettségekkel kapcsolatban, különös figyelemmel az 48/2013. NGM rendeletre. Az előttünk álló 2025. július 1-jétől elérhető e-pénztárgép használatával kapcsolatban szeretném megtudni, hogy a rendelet szerint kötelezett vállalkozások, mint például a kiskereskedők, alkalmazhatják-e ezt az új megoldást nyugtaadásra? Vagy esetleg csak azok a vállalkozások, amelyek nincsenek kifejezetten nevesítve a rendeletben, például fodrászok, akik eddig papíralapú nyugtát használtak, de szeretnék az új rendszerre való áttérést 2026. szeptember 1-jétől? Továbbá, amikor letöltöm az e-pénztárgép applikációt, szükséges-e nyomtatót választanom, vagy kötelező online pénztárgéppel összekapcsolni? Gondolom, ez szükséges ahhoz, hogy a vásárlók kérésére ki tudjam nyomtatni a nyugtát. Ezzel azonban felmerül a kérdés, hogy a nyugta költségcsökkentő funkciója nem sérül-e, illetve a jogalkotó az online pénztárgépek internet előfizetésére gondolt-e, ami az e-pénztárgép használatával esetlegesen elkerülhető? Milyen kulcsfontosságú információkat érdemes tudni az új alkalmazás működéséről a gyakorlatban? Előre is köszönöm válaszát!