Csendben, ámde könyörtelenül mesteri: Piastri ezekkel a fogásokkal ejtette rabul Norrist.

Oscar Piastri figyelmen kívül hagyta a főnöki tanácsokat, és egy jól megtervezett stratégiával, valamint egy cseppnyi bátorsággal alakította ki a győzelemhez vezető lehetőségét Lando Norris ellen.
Kimi Räikkönen klasszikusát idézve: csak hagyják békén, ő tudja, hogy mit csinál! Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke hiába intette óvatosságra a két versenyzőjét az első rajtsor megszerzése után szombaton, és hiába győzködte őket arról, hogy az csak az első lesz a sok előzési lehetőséget kínáló 44 körből, a bajnoki éllovas pontosan tisztában volt azzal, hogy az az első kör a győzelem sorsáról dönthet.
"Tudtam, hogy az első kör lesz a legjobb esélyem a verseny megnyerésére" - mondta ki a leintés után a győztes.
De nemcsak tudta, meg is tervezte! Amikor a szombati időmérő után arról kérdezték, előny vagy hátrány-e a Lando Norrishoz került pole pozíció Spában azok után, hogy sprinten ő az élről rajtolva elbukta a vezető helyet a szélárnyékozás miatt, Piastri megállapította: esőben a látási viszonyok miatt inkább hátránynak tűnik a második rajtkockája, de sok fog múlni azon, mennyire lesz vizes a pálya az első bátorságpróbát jelentő Eau Rouge-ban. "Azon is múlik, mennyire esős, mert nagyon nem mindegy, hogy az Eau Rouge padlógázas-e vagy sem. Meglátjuk."
Akár tudatos pszichológiai hadviselésről volt szó tőle, akár csupán véletlenről, vasárnap világosan megmutatta, mit is tervezett. Amikor az FIA a 5. körben szabadjára engedte a mezőnyt a biztonsági autó távozása után, Norris azonnal megcsúszott az első kanyarban, miközben Piastri szorosan a nyomában loholt, és kegyetlenül elragadta tőle az első helyet az Eau Rouge-ban. "Nagyon elégedett vagyok. Ez egy fantasztikus verseny volt. Tudtam, hogy az első körös előzés a legjobb esélyem a győzelemre, és sikerült megvalósítanom, ami igazán nagyszerű" - mondta Piastri a díjátadó ünnepség után.
A büszkesége egyértelműen jelezte, hogy mindezt gondosan megfontolta előre.
"Jól sikerült a kigyorsításom az első kanyarból, olyan keveset vettem el a gázból az Eau Rouge-ban, amennyit csak lehetett, és ez elég volt. A verseny többi részét jól kezeltem. A végén kicsit szenvedtem a közepesen, mert az utolsó öt-hat körben már nem volt a legjobb, de nagyjából kézben tartottam, és erre vágytam a tegnapi után. Mint kiderült, Spában a második helyről rajtolni végül is nem olyan rossz"
- mosolygott.
Sikertelenül üldözte Norrist.
A brit Sky Sports szakértője, Anthony Davidson alaposan megvizsgálta a döntő első, valójában ötödik körének eseményeit. Az elemzés során világossá vált, hogy Piastri a Norris által elkövetett kisiklásra építette a lehetőségét, amikor az első kanyarból kigyorsított. Davidson hangsúlyozta, hogy ez nem csupán egy véletlen hiba volt a brit versenyző részéről; Piastri aktívan hozzájárult ahhoz, hogy a helyzet kialakuljon!
"Piastri támadásban. Próbálja bosszantani az ellenfelét az első kanyar felé azzal, hogy a belső ívre megy. És Lando - láthatjuk ezt - a visszapillantóba néz, hogy merre van a csapattársa. És látja, hogy Piastri belül van. Piastri azt akarja, hogy Lando ezt tegye: korán forduljon el. És Lando pontosan ezt teszi. És ahogyan korán fordul a kicsit kényszeres íven, mit tesz Piastri? Balra húzódik, keresztezi a vonalat, miközben Lando bemozdul. Ezzel sokkal jobb kigyorsításra tesz szert, Lando pedig nagyon megcsúszik ezen a rontott íven, amire Piastri hajszolta a blöffjével, azzal, hogy belülre húzódott."
"Piastri kiválóan felkészíti magát a gyorsításra, és az egyenesben igazán kedvező pozícióba kerül, annyira, hogy az Eau Rouge-nál már utol is éri riválisát" - magyarázta Davidson.
Ezt követően jött Piastri másik eszköze, a bátorság, amire már az időmérő után utalt. Kihasználva a helyzeti előnyét, hogy neki csak reagálnia kell Norris döntéseire, többet kockáztatott az Eau Rouge-ban, mint ellenfele.
"Amint kiderült, hogy repülőrajt lesz, csalódott voltam kicsit, mert úgy éreztem, ez elvesz tőlem egy esélyt. De jól gyorsítottam ki az első kanyarból, közel tudtam maradni, és amikor közel voltam, tudtam, hogy csak egy kicsivel kevesebbet fogok visszavenni, mint Lando, és próbálom pályán tartani. Kicsit mozgott az autó a hegytetőn, de sikerült tartanom, és büszke vagyok az első körömre"
- mondta Piastri.
Davidson véleménye szerint a következő lépés a bátorság. "Soha nem kanyarodtunk még ilyen sebességgel, ilyen gumikon. Ez egy igazi kockázat. Mennyire mersz gyorsan menni? Oscar azt mondja: bárhogy is hajtasz, én még gyorsabban fogok! Van némi előnye, hiszen szélárnyékban halad, lendületben van, és nemcsak az első kanyar miatt, hanem az egész Eau Rouge szakaszon is, ahol az extra bátorságának köszönhetően észlelheti a tempót, mivel valaki előtte van. Ilyen helyzetben mindig nehezebb a vezető dolga. Az első kanyarban úgy érzem, Landót egy kicsit csapdába ejtették. Nem hiszem, hogy Oscar valaha is szándékozott volna belülről támadni. Nagyon ügyesen megtervezte ezt a manővert. Igazán remek teljesítmény tőle! Ezzel lényegében óriási részesedéssel nyerte meg a mai versenyt" - mondta a korábbi versenyző.
Norris kényszerhelyzetben, újabb tévedésekkel küzd.
Piastri első helyezésével nemcsak a győzelmet szerezte meg, hanem Norrist is egy nehéz taktikai helyzetbe sodorta. Norrisnak lehetősége nyílt előbb slick gumikra váltani, így számára az egyetlen megoldás a kemény gumikra való áttérés maradt a közepesek helyett. Remélte, hogy a puhább gumik gyorsabban kimerülnek, ami lehetőséget adhat neki a taktikai előny megszerzésére. Piastri azonban jól kezelte a helyzetet; higgadtan beosztotta gumijait és a több mint 8 másodperces előnyét, végül pedig kiemelkedő versenyzéssel zsebelte be pályafutása nyolcadik győzelmét, ezzel 16 pontra növelve bajnoki előnyét.
„Sejtettem, hogy valószínűleg így fog dönteni. Abban a helyzetben a közepes gumi volt a legmegbízhatóbb választás. Tudtam, hogy ha valaki ütközik, és biztonsági autó érkezik, akkor a közepes gumi lesz az ideális választás az újraindításkor. A sprint során is kifejezetten jónak tűnt a teljesítmény. A különbség minimális volt. Amikor az első két helyen harcoltok, mindig keressük az előny megszerzésének lehetőségét. Így a legbiztosabb megoldást választottuk” – mondta Piastri a gumiválasztásokról.
Elismerte, hogy kezdetben kétségei voltak afelől, vajon végig tudja-e vinni a versenyt a közepes gumival. "Hat-hét kör után már nem éreztem magam teljesen biztosnak, mert a gumik kezdetben elkezdtek romlani. Tisztában voltam vele, hogy még rengeteg kör vár rám, és azon a ponton kicsit feszültté váltam. De ahogy mentem tovább, egyre inkább éreztem, hogy a tempóm megmarad, a kopás nem fokozódik, és csak az utolsó öt-hat körben küzdöttem jobban. Amint néhány dolgon változtattam, sikerült gyorsulnom, és végig tudtam vinni a versenyt" - mesélte az ausztrál versenyző.
Norris a későbbi kiállással jelentős időt veszített, és ezzel egy ördögi körbe került. Miközben próbálta csökkenteni a lemaradását, többször is elrontotta a dolgokat, aminek következtében körülbelül 4 másodperces hátrányba került Piastrival szemben. Mindez azonban közvetlenül Piastri első körös trükkjeinek és bátorságának volt az eredménye.
"Nico Rosberg megjegyezte, hogy Piastri valóban lenyűgöző versenyzővé fejlődik. 'Tavaly még nem láthattuk, hogy képes lenne ilyen világklasszis szintre emelkedni. Most viszont egyértelműen dominál a bajnokságban, és fantasztikus látni ezt a fejlődést.'”
Norris valószínűleg nem élvezi annyira a dolgot...