BAON - Hogyan támogatja a kalocsai alapítvány a vidéki fiatalokat?
Három, az agráriumhoz kapcsolódó szervezet nemrégiben együttműködési megállapodást kötött, hogy közösen támogassák a magyar mezőgazdaság és vidék fejlődését. A kalocsai központtal idén nyáron megalakult Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány, a Petneházy Alapítvány, valamint az Agrotrend Csoport mostantól együttműködik az agrár generációváltás elősegítése érdekében. A partnerség keretében tehetséggondozó programok indítását tervezik, népszerűsítik a hungarikumokat, és támogatják a fiatalok helyben való boldogulását.
Szigeti Tamás, a kalocsai székhelyű alapítvány elnöke elárulta, hogy november 25-én az Országházban zajlott egy fontos testületi ülés, ahol a Nemzet Gazdásza kitüntető címről döntöttek. Ezen a találkozón három szervezet, köztük a Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány, a Petneházy Alapítvány és az Agrotrend Csoport közösen vett részt. A résztvevők fontos döntéseket hoztak az együttműködés keretében megvalósuló programokról, amelyekről nemsokára nyilvános bejelentések várhatók. Céljuk, hogy támogassák a magyar vidéki fiatalokat, bővítsék ismereteiket, és elősegítsék a szülőföldjükön való maradást. Az összefogás mögött az a közös szándék áll, hogy mindhárom szervezet aktívan hozzájáruljon a magyar vidék fejlődéséhez és a sikeres agrár generációváltás megvalósításához.
Petneházy Dávid, a Petneházy Alapítvány elnöke hangsúlyozta, hogy mindenkit biztatnak arra, hogy figyelemmel kísérje és keresse azokat a jövőbeli eseményeket, amelyek az együttműködésük eredményeként valósulnak meg. Kiemelte, hogy két új partner csatlakozása révén konferenciaszervezési, tanácsadási és közösségépítési tapasztalataikat még eredményesebben tudják hasznosítani, ezzel is elősegítve a vidéki fiatalok fejlődését. Az elkövetkező években olyan programokat terveznek számukra, amelyek célja a tudásuk bővítése és a világképük gazdagítása.
Szigeti Tamás, a Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány elnöke, a kalocsai központból kiemelte a kooperáció jelentőségét: – Nagy várakozásokkal tekintünk a közös munkára. Egyeztetéseink során az aktuális feladatok mellett a stratégiai céljainkat is szem előtt tartjuk. Az összefogással nemcsak egymást erősíthetjük, hanem példát is mutathatunk a vidéken élők és a fiatalok számára, hiszen meggyőződésünk, hogy a magyar mezőgazdaság fejlődése széleskörű együttműködés nélkül elképzelhetetlen. Kiemelten fontos számunkra, hogy más partnerekkel karöltve támogassuk az elöregedő agrártársadalom fiatalítását és előmozdítsuk a nemzedékváltást. Ennek jegyében tevékenységünk szoros összhangban áll majd az Agrárminisztérium fiatal gazdák számára indított programjaival.
Mátrai Zoltán, az Agrotrend Csoport élén álló vezető, aki az Agrotrend Média Kft-t is magában foglalja, hangsúlyozta, hogy a tartós együttműködés keretein belül közösen kívánják megpályázni a hazai és európai uniós támogatásokat. Céljuk, hogy ezeket a forrásokat a vidéki közösségek javára fordítsák.