"A vég kezdete: Egyre többen spekulálnak Verstappen és a Red Bull kapcsolatának lehetséges befejezéséről" | M4 Sport

Egyre többen vélik úgy F1-es berkekben, hogy Max Verstappen egyre közelebb lépdel a Red Bulltól való távozásról. De kész-e feladni bizonyos kiváltságokat? És min vitázhatott a menedzsere Helmut Markóval?
Egy gyenge hétvége egy győzelem után, és a pletykák máris szárnyra kapnak. Max Verstappen láthatóan nem elégedett a Red Bull jelenlegi helyzetével, és a címvédési esélyeivel kapcsolatban is egyre inkább kétségek gyötörik. Ez már önmagában is elegendő lenne ahhoz, hogy a távozásáról szóló spekulációk újra felerősödjenek. Bahreinben pedig maga Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója figyelmeztetett: "komoly aggályt" jelent számukra, hogy ha nem javul a teljesítményük a közeljövőben, bajnokuk könnyen faképnél hagyhatja őket.
A német Sky tévé szakértője, Ralf Schumacher már a bahreini versenyt követően határozottan kijelentette, hogy biztos benne: Verstappen az idény végén csapatot fog váltani. Később kifejtette, hogy szerinte a Mercedes lehet a legesélyesebb a pilóta megszerzésére, de Verstappen számára az Aston Martin is komoly opció lehet, sőt, még az Alpine is felmerülhet a lehetőségek között.
Bár az utóbbi állítás elsőre inkább véletlenszerű találgatásnak tűnhet, a Mercedes pletykájának mögöttes indítékait a tavalyi tárgyalások és Toto Wolff, valamint Jos Verstappen közötti kapcsolat is alátámasztja. Ezen kívül Marko is nyíltan kifejezte, hogy biztos benne: az Aston Martin megpróbálta megnyerni a bajnokukat. Az ok pedig nem más, mint Adrian Newey ambíciója, aki valószínűleg szívesen látná a holland versenyzőt a csapatában.
Robert Doornbos, a Red Bull korábbi holland versenyzője, úgy látja, hogy hamarosan véget érhet Max Verstappen és a Red Bull együttműködése, ha a csapat nem mutat gyors fejlődést. "Ha a helyzet nem változik, akkor valószínű, hogy Verstappen másik csapatnál folytatja pályafutását. Úgy vélem, hogy még mindig szenvedéllyel viseltetik a Forma-1 iránt, és nyitott a új kihívásokra."
"Adj egyedi stílust a szövegedhez!" - javasolta Doornbos a holland Motorsportnak.
Juan Pablo Montoya úgy véli, hogy ez a kapcsolat már nem bír sokáig fennmaradni.
Helmut Marko korábban megerősítette, teljesítménykitételhez van kötve Verstappen jövő évi maradása: amennyiben a nyári szünetig nem érnek el egy bizonyos szintet, megnyílhat az ajtó a holland előtt. A tanácsadó azonban jelezte, ettől még messze vannak, Verstappen egyelőre nem is áll annyira rosszul a bajnokságban, és azért kell sürgősen javulniuk, hogy ez ne is változzon.
Doornbos szerint a lehetőség viszont még előállhat. "Innen indult Sebastian Vettel is: ha az autó nem elég jó ahhoz, hogy a legjobb háromban legyél, akkor felbonthatod a szerződést, gond nélkül. Másrészről a Red Bull azt is mondja: "Ha nem akarsz már itt lenni, mehetsz. Mindent megteszünk, hogy megadjuk a lehető legjobb technikát, és ha nem tudjuk, akkor megértjük, hogy egy négyszeres világbajnok azt mondja, körülnéz, hol nyerhetne." És ez jogos is" - elmélkedett a korábbi F1-es.
Montoya véleménye szerint Verstappennek sürgősen döntenie kell, mivel a helyzete a tárgyalások terén 2024 óta jelentősen megváltozott. "Ha Max a helyében lennék, komolyan aggódnék. Hat hónappal ezelőtt még könnyedén kérhetett volna csúcsfizetést, és mindenki hajlandó lett volna megadni neki. Azonban a Red Bullnál jelenleg zajló események tükrében akár még Toto Wolffhoz is kopogtathat, hogy azt mondja: 'Nézd, Pajti, adj kevesebbet, csak hadd vezethessem a kocsidat!' Vajon ezt akarja? Ha igazán győzni akar, akkor valószínűleg Wolffhoz fog fordulni, és megpróbálja meggyőzni, hogy alkalmazza őt. De ha a győzelem mellett a pénz is fontos számára, akkor Lawrence Strollhoz és az Aston Martinhoz kellene eljutnia" - fejtette ki a kolumbiai pilóta.
Egy másik exversenyző, Karun Chandhok mindeközben egy további szempontra is felhívta a figyelmet: ha Verstappen feladja a Red Bull-os jövőjét, feladja a csapaton belüli különleges státuszát is.
"A Red Bull olyan helyzetet teremtett, amelyben Maxnak talán beleszólása van abba, ki üljön a második autóban. A Mercedesnél ebbe vélhetően nem lesz beleszólása. Toto helyében mondhatod azt is, hogy George és Max lesz a két versenyző, és ez hihetetlenül erős felállás lenne. Ez a két versenyző az elmúlt hat hónapban folyamatosan magas szinten teljesített" - találgatott az indiai.
A Mercedes mellett azonban talán még ezen szempontok figyelembevételével is létezne más lehetőség: ha Lawrence Stroll hajlandó bármennyi összeget áldozni Verstappen megszerzésére, miért ne lenne nyitott arra is, hogy különféle előnyöket biztosítson számára?
A Verstappen-csapat biztosan nem boldog a Red Bull jelenlegi helyzetével. A brit Sky Sport boxutcai riportere, Ted Kravitz, a múlt vasárnapi bahreini verseny után arról számolt be, hogy látta, ahogy Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen éppen Helmut Markónak adja át a magáét a garázs közelében.
Kravitz azóta tovább boncolgatta a kérdést, és arra a következtetésre jutott, hogy Vermeulen esetében talán nem csupán az autó lassúságával és a gyenge eredményekkel volt problémája. Sokkal inkább a verseny alatt elrontott két kerékcsere lehetett az, ami igazán megnehezítette a helyzetét, hiszen ezekkel a hibákkal rengeteg értékes időt veszített el.
A riporter az események kapcsán azonnal elkezdte összekapcsolni a szálakat, és felhívta a figyelmet arra, hogy a Red Bull sikeres kerékcseréinek titka Jonathan Wheatley, a Sauber jelenlegi csapatfőnöke volt, aki korábban a csapatnál dolgozott. Érdekes egybeesés, hogy miközben Wheatley a hinwili csapat élére állt, addig a korábbi csapata, a Red Bull, a Japán Nagydíj után Bahreinben is akadozó teljesítménnyel küzdött a kerékcserék során.
Ehhez persze nem árt hozzátenni: Szuzukában két vezető szerelő is kiesett a csapatukból, mivel a beteg apjukhoz utaztak haza Angliába, és Horner e személycserékkel magyarázta a megszokottnál döcögősebb cseréket.
Sok mindenről lehet találgatni, és kívülállóként ez könnyen megy, szinte játékos könnyedséggel. Az azonban világosan mutatja, hogy a Red Bull háza táján mostanában nincsenek teljesen rendben a dolgok. Verstappen pedig, bármelyik pillanatban is legyen, végül eldönti, hogy hogyan lép tovább e zavaros helyzetben...