A Huawei a német Bosch kínai alternatívájaként lépne a piacra - Mandiner.
A cégvezető hozzátette: "Bármilyen jó autókat gyártana a Huawei, azok legfeljebb olyanok lennének, mint a mobiltelefonok, és a piac csupán 10-20 százalékát tennék ki". A vállalat ehelyett a hardverek, távközlési eszközök, képernyők és infotainment-rendszerek, valamint az önvezető megoldásokhoz szükséges szoftverek, chipek fejlesztésére koncentrál.
Vincent Sun, a Morningstar elemzője szerint a Huawei távközlési, chiptervezési és okostelefon-ágazata számos szinergikus lehetőséget rejt magában az egyre fejlettebb autók technológiájával. Kiemelte, hogy a hagyományos autógyárak számára elengedhetetlen, hogy növeljék kutatás-fejlesztési költéseiket, különben nehezen tudják majd lépést tartani a változó piaci igényekkel. A Huawei az elmúlt öt évben legalább 5,6 milliárd dollárt fektetett az elektromos áramkörök kutatás-fejlesztésébe, ami jól tükrözi a vállalat elkötelezettségét az új, jövedelmező növekedési területek iránt.
A vállalat autóipari törekvéseit árnyékolják az amerikai és kínai kapcsolatok feszültségei. Marco Rubio szenátor rámutatott, hogy a Huawei egyik fő célja a Kínai Kommunista Párt kémkedési tevékenységeinek támogatása. Az amerikai szankciók ellenére a cég tavaly 4,7 milliárd jüan (körülbelül 644 millió dollár) bevételt generált az autóipari szegmensben, ami több mint kétszerese a 2022-es adatnak. Ugyanakkor ez az összeg még mindig csupán a csoport 704 milliárd jüanos (kb. 96 milliárd dolláros) összbevételének kevesebb mint 1 százalékát teszi ki.
A vállalat januárban megalapította a Yinwang néven futó önálló egységét, amely az elektromos járművekkel kapcsolatos rendszerek és alkatrészek forgalmazására összpontosít. Bill Russo, a Chrysler korábbi kínai vezetője rámutatott, hogy a Huawei olyan neves kínai technológiai vállalatok, mint a Baidu, Alibaba, Tencent és Xiaomi társaságában helyezkedik el, amelyek új lehetőségeket teremtenek az elektromos autók piacán. Az idei év első tíz hónapjában a Huawei és négy kiemelt partner - a Chery, Seres, BAIC és JAC - közösen kifejlesztett modelljeinek értékesítése már 353 600 egységet ért el.