A Dacia újabb mérföldkőhöz érkezett – Romániában már nyolcmillió autó gördült le a gyártósorról!


A Dacia új fejezetet nyitott az autóiparban, hiszen már nyolcmillió jármű készült Románia területén. Ez a mérföldkő nem csupán a gyártás számát jelenti, hanem egy olyan sikeres történet kezdetét is, amely a minőség és a megfizethetőség ötvözéséről szól.

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a román autóipar, hiszen a Mioveniben található gyárban legyártották a nyolcmilliomodik Dacia-t. Az 1968-ban alapított üzem története mára a kelet-közép-európai járműgyártás egyik kiemelkedő sikertörténetévé vált, amelynek legfrissebb fejezetét egy Indigo Blue árnyalatú Bigster Journey modell mutatja be. Az évek során a gyár folyamatos innováción ment keresztül, és a Renault-csoport tagjaként globális márkává fejlődött. Jelenleg 44 ország piacán van jelen, gyártásai pedig Marokkótól Kínáig terjednek. A legnagyobb sikertermék továbbra is a Duster, amelyből már több mint 2,6 millió példány látott napvilágot. Az idei év céljai között szerepel a gyár további bővítése, valamint az elektromos átállás megerősítése – tájékoztatott az economedia.ro portál.

A Mioveniben működő gyárban immár több mint ötven éve zajlik az autógyártás folyamata. Az első, itt készült modell a Renault licencének felhasználásával készült Dacia 1 100 volt, mely 1968-ban gördült le a gyártósorról.

Az elmúlt harminc év alatt a Renault licencével összesen 2,3 millió jármű készült, ezek közül 319 ezer haszonjárműként szolgált. Az első, teljes mértékben román tervezésű autó 1995-ben debütált, ez volt a Nova. Ezt a modellt követte a SuperNova és a Solenza, amelyek szintén hozzájárultak a helyi autóipar fejlődéséhez.

A Dacia 1999-ben lett a Renault család tagja, és 2004-ben a Logan modellel indította el a nagy dobását. Az igazi áttörést azonban a 2010-ben bemutatott Duster jelentette, amely azóta több mint 2,6 millió példányban készült el, így napjainkban ő a Dacia legkeresettebb modellje.

A miovenii gyár ma több mint 11 ezer embert foglalkoztat, és 2023-ban 309 432 személyautót gyártottak benne. A Dacia jelenleg 44 országban van jelen, a legfontosabb piacok Franciaország, Németország és Olaszország. Az egyes modellek gyártása mára globálissá vált. Marokkóban (Tanger, Casablanca) is készülnek Daciák, az elektromos Dacia Spring összeszerelése pedig Kínában történik.

A mostani nyolcmilliós gyártási mérföldkő a márka hosszú távú sikerét és regionális gyártóbázisának stabilitását is jelzi.

Related posts