A 51-es CAF villamos már megérkezett Budapestre, de úgy tűnik, hogy a helyhiány problémája továbbra is fennáll. A járművek zsúfoltsága sok utas számára kihívást jelent, mivel nem mindenki tud kényelmesen elhelyezkedni. A helyzet komolyabb megoldásokat igé


Már 2014-ben megkötötték a vonatkozó keresztszerződést, de azóta számos esemény zajlott le.

A BKV 50 milliárd forintért szerzett be 51 új CAF villamost, ám sajnos ezek nem alkalmazhatóak a tervezett vonalakon, mivel méretük miatt nem férnek el. Ennek ellenére a villamosok folyamatosan érkeznek, és a darabszámuk már olyan szintet ért el, hogy a BKV és a BKK szakemberei segítséget kértek, mivel a helyzet egyre súlyosbodik - értesült a Telex.

Az újonnan érkező 50 villamos a 2-es, 23-as, 24-es, 61-es és 62-62A vonalakon fog megjelenni, de a megvalósításhoz 32,5 milliárd forintos befektetés szükséges a vonalak és a kocsiszínek korszerűsítésére. Ennek keretében többek között felújítják a ferencvárosi kocsiszínt, átépítik a vágányhálózatot, megerősítik az áramellátást, fejlesztik a jelzőberendezéseket, valamint emelik és akadálymentesítik a peronokat.

A főváros pénzügyi helyzete egyáltalán nem kedvező, hiszen a tervezett 32,5 milliárd forintos összeg messze elérhetetlen, különösen, mivel a projekt Uniós forrásokra támaszkodott volna, de a kormányzati problémák miatt ezek a támogatások nem érkeztek meg. Ennek következményeként a BKV kénytelen volt egy szűkített, 6,5 milliárd forintos fejlesztési csomagot kidolgozni, amely kizárólag a kocsiszínekre összpontosít, így az összes vonalfejlesztés kimarad. Ennek következményeként az új villamosok olyan vonalakra kerülnének, ahol már CAF villamosokat üzemeltetnek, ami azt jelenti, hogy az 53 éves Ganz villamosok továbbra is forgalomban maradnának. Ezek karbantartása és felújítása pedig újabb milliárdokat emésztene fel. Jelenleg azonban a városnak még erre a 6,5 milliárdos vészmegoldásra sincs elegendő forrása.

A 340 milliós válságterv célja, hogy ha a kocsiszínek átalakítása nem halad előre, akkor legalább a legszükségesebb intézkedéseket végrehajtsák az új villamosok befogadására. Ez a megoldás ugyanakkor csak ideiglenes, maximum 2-3 évig tarthat, és számos problémát okozhat, például hosszabb kocsiszíni meneteket és nem optimális üzemeltetést. Ennek ellenére, a terv révén mégis új, működő villamosok kerülhetnek forgalomba - írta Vitézy Dávid.

Vitézy posztja arra hívja fel a figyelmet, hogy sokan félreértelmezik a Telex cikkét. Nem arról van szó, hogy a BKK-t éri kritika amiatt, hogy a mostani villamosok nagyobbak, mint az előző modellek, hanem arról, hogy már a 2014-ben megkötött szerződéskor tudták, milyen átalakításokra lesz szükség. Ezeket a fejlesztéseket uniós forrásokból tervezték finanszírozni. Azonban az eltelt 11 év alatt a kormány és az EU közötti feszültségek miatt a szükséges forrásokat visszatartják. Ennek következtében bár a villamosok megérkeznek, a hozzájuk kapcsolódó fejlesztések még nem kezdődhettek el.

Related posts