A Fat Boy most ünnepli a 35. születésnapját! Ez a legendás motorkerékpár, amely már évtizedek óta a szabadság és a stílus szimbóluma, most egy újabb mérföldkőhöz érkezett. Az évek során a Fat Boy számos motoros szívét megnyerte, és továbbra is a Harley-Da


A Harley-Davidson 35 éves évfordulója alkalmából egy csendes, de annál jelentősebb megemlékezésre készül. Olcsó tréfát jelentene azt állítani, hogy a Fat Boy azóta mit sem változott – ez ráadásul nem is állná meg a helyét. Az eredeti koncepciót a Harley saját emlékiratai szerint úgy fogalmazták meg, mint egy modellt, amely az 1949-es Hydra Glide formáit és arányait idézi fel – hiszen a retró stílus iránti vágy már 1990-ben is megvolt. Bár a Fat Boy kifejlesztése nem volt eredetileg hosszú távú terv, 1991-ben Schwarzenegger olyan erőteljesen ült a motoron a Terminátor 2-ben, hogy ezzel egy egész generáció számára a Harley-Davidson szimbólumává vált.

Ez annyira igaz, hogy egy rendezvényen még meg is osztották: nemzetközi szinten teljesen elterjedt jelenség, hogy egy ötven körüli, életében már sok mindent megélt férfi betér egy Harley-kereskedésbe. Ott aztán megpróbál egy Fat Boyt tesztelni – hát mi mást tehetne, hiszen '91-ben szinte hipnotizálva követte a popkultúra áramlását. Aztán ráébred, hogy a motor irányítása nem éppen olyan egyszerű, mint ahogy azt elképzelte, és inkább kér valami kicsit barátságosabb, kezesebb modellt.

A Harley-Davidson végül három generáció óta gondosan ápolja a Fat Boy modellt, amely ez idő alatt három különböző motorblokk-változatot (Evo, Twin Cam, M8) és egy teljes Softail-váz átalakítást élt meg, míg végül egy 240-es hátsó gumin guruló monstrummá vált.

A Harley-Davidson évről évre bemutat egy különleges, limitált kiadású modellt az Icons sorozat keretében, amely mindig a márka gazdag történelméből merít inspirációt. Idén sem történt ez másképp. A Harley legendásan úgy hirdeti a Fat Boy nevét, hogy az a 1945. augusztus 6-án Hirosimát, majd három nappal később Nagaszakit elpusztító atombombákra utal. Ezzel a névvel egyfajta provokációt is megfogalmaztak a japán motorkultúrával szemben. Az első Fat Boy modell viszont fényes, krómozott megjelenésével hódított, akárcsak az Enola Gay és a Bockscar, azok az átépített B-29 Superfortress bombázók, amelyek a Little Boyt Hirosimára, míg a Fat Mantot Nagaszakira dobták. A Fat Boy tehát nem csupán egy motor, hanem egy történelmi utalás, amely a múlt árnyait idézi meg.

A Harley-Davidson marketing csapata már a kezdetektől fogva tudatában volt annak, hogy a 300-340 ezer áldozat (amely magában foglalja az azonnali haláleseteket és a későbbi sugárzás következményeit) nem feltétlenül kelt pozitív érzelmeket a közvéleményben. Ennek eredményeként a "Grey Ghost" név kezdett elterjedni, ami sokat lendített a márka megítélésén. Ezt tovább erősítette, hogy egy évvel később Arni már egy fekete modellt irányított, amely újabb színt vitt a márka imázsába.

A Harley-Davidson merész döntést hozott, amikor bejelentette, hogy 2025-re újra életre kelti a modern Grey Ghost változatot az Icons sorozat részeként. Az exkluzív kiadás csupán 1990 darabos limitált szériában érhető el. A fényezés különlegességét a forradalmi technológia adja: „...a fizikai gőzfázisú leválasztás (PVD - Physical Vapor Deposition) eljárás segítségével készül. E folyamat során vákuumban elpárologtatják az alumíniumötvözetet, majd elektromos töltéssel vonják be az alkatrészek felületét – a konkrét esetben az üzemanyagtartályt és a sárvédőket. Ezt követően egy hagyományos, átlátszó lakkréteg zárja le őket.” – olvashatjuk a Harley-Davidson hivatalos közleményében. Az eredmény? Egy olyan motor, amely ugyanolyan ragyogóan csillog, mint egy B-29-es bombázó.

Related posts